TECH Bits: Microsoft’s Mojang Deal A Bet On Community Building?

Deadline

Lots of eyebrows shot upward this week on the news that Microsoft would spend $2.5 billion to buy Mojang, a little Swedish company that happens to be behind the big game franchise Minecraft. And maybe they should have.

Digi-Capital‘s analysis of the deal suggests Microsoft spent at least twice as much for Mojang compared with other one-hit-wonder game companies. Just take a peek at their chart showing ratios of price to sales, and profits to sales, for Mojang and some competitors.Mojang-Microsoft-valuation-chart

And, Digi-Capital observed, having Minecraft on Microsoft’s mobile devices, tablets, game consoles and Windows-based PCs might pull a few customers in for the hardware, but not $2.5 billion worth of hardware.

The straight business prospects are further complicated because Minecraft uses a throwback business model: you pay several bucks up front to buy it on a platform and you’re done. By contrast, most of the hot mobile games these days…

元の投稿を表示 さらに543語

広告

コメントを残す

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Google+ フォト

Google+ アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

%s と連携中